Marcus McCoy er kommende førsteholdsspiller

24.04.2024 07:07

Når førsteholdet til juni starter forberedelserne mod den kommende sæson, bliver det med et nyt, ungt ansigt i truppen, da vi netop har indgået en fireårig kontrakt med Marcus McCoy.

I fredags spillede Marcus McCoy i U19-Ligaen, da vi besejrede Esbjerg fB. Her spiller McCoy også resten af sæsonen, inden han til sommer rykkes op i superligatruppen på en fireårig aftale.

- Marcus McCoy har de kvaliteter og den personlighed, som vi gerne ser hos fremtidige OB-spillere. Han er endnu en fin ambassadør for det arbejde, som han sammen med staben og spillerne på Akademiet har lagt for at gøre dette skridt til virkelighed. Marcus er i stand til at konkurrere på alle positioner i en bagkæde, og vi glæder os til at få ham op på førsteholdet, siger Björn Wesström, der er fodbolddirektør i OB.

Defensivspilleren har spillet i OB de seneste ni år. Derfor er det også en drøm, der nu går i opfyldelse for ham:

- Det er en kæmpe drøm, der går i opfyldelse. Jeg har trods alt spillet her på Akademiet i ni år. Det har egentlig været målet fra starten af, så det er bare rigtig fedt. Jeg har altid været fan af OB, så det er lidt uvirkeligt, siger Marcus McCoy.

- Det har været med til at forme mig som menneske

Marcus McCoy startede til fodbold i Øens Hold-klubben Højby S&G, inden han som U10-spiller begyndte at træne med i OB.

- Akademiet er kommet til at betyde alt for mig. Det har hjulpet mig rigtig meget som individ, både som person på banen, men også udenfor banen. Det har været med til at forme mig som menneske, så det betyder rigtig meget for mig. Der er en masse værdier i klubben – alt fra at være robust til at være bevidst. Og det er også noget, man kan bruge i hverdagen, hvis man møder modgang i skolen eller andre steder, siger Marcus.

- Stadion er et samlingspunkt for mange på Fyn

Når man som Marcus McCoy har spillet så mange år i OB, så er klubben kommet dybt ind under huden på ham:

- Jeg har selv været på stadion, siden jeg var en lille dreng. Så OB er blevet en del af mit liv, og klubben betyder næsten alt for mig, siger Marcus, inden han fortsætter:

- For mange er klubben et sted og en ting, som gør, at Odense kan være fælles om noget. Der er kun én reel superligaklub og stor klub på Fyn, og det er OB: Så næsten alle i og omkring Odense har en fælles tilgang til, at OB er deres hold. Stadion er et samlingspunkt for mange på Fyn og for mange i Odense, og det, tror jeg, er en stor ting for rigtig mange.

Den nye kontrakt mellem Marcus McCoy og OB gælder fra sommer, og den løber frem til den 30. juni 2028.